Orthopedische huisschoenen en pantoffels

Om binnenshuis prettig te kunnen ontspannen en toch verantwoord te kunnen gaan en staan is er de lichtgewicht orthopedische huisschoen of pantoffel. Dit is een lichtgewicht schoen die individueel op maat wordt gemaakt. Deze schoen wordt binnenshuis gedragen, als vervanging van de orthopedische maatschoen. Het is dus een voorziening naast de orthopedische maatschoen. De voet krijgt op deze manier de nodige steun en is voldoende beschermd. Deze bescherming is met name van belang voor mensen met diabetes, omdat kleine verwondingen voor hen grote gevolgen kunnen hebben. Door het dragen van huisschoenen kan men beschadigingen aan de voeten voorkomen.

Medische indicatie: verwijzing door specialist

Orthopedische huisschoenen worden in zeldzame gevallen voorgeschreven door de specialist. In de meeste situaties worden ze door de cliënt op eigen initiatief aangeschaft. In die gevallen waar de arts voorschrijft , is er vaak sprake van een herhalingsrecept OSA, zie hiervoor ook de informatie met betrekking tot de Orthopedische schoenen (OSA).

Model, materiaal en kleur

Het bovenwerk van de orthopedische huisschoen of pantoffel wordt gemaakt van soepel materiaal zoals stof of vilt, dat erg comfortabel is om te dragen. Alle benodigde orthopedische elementen worden erin aangebracht.

Het proces: specialistisch maatwerk, van aanmeten tot afleveren

De orthopedische huisschoen of pantoffel is eigenlijk een orthopedische maatschoen, bedoeld voor bepaalde omstandigheden. Ze worden gemaakt op basis van de leest zoals deze gebruikt is voor uw orthopedische maatschoen. Bij het passen wordt beoordeeld of de voet voldoende wordt beschermd en ontlast. Tijdens het passen wordt een afleverafspraak gemaakt, de schoenen worden bij aflevering nog een keer gecontroleerd. De levertijd van orthopedische huisschoenen duurt vier tot zes weken.

Gewenning en nazorg

Tijdens het proces van aanmeten tot afleveren wordt veel aandacht besteed aan de optimale pasvorm. Aspecten waar in het bijzonder op wordt gelet zijn dat er voldoende ruimte is om drukplekken te voorkomen en dat de voet van vorm verandert tijdens het zitten, staan en lopen. De voeten moeten echter wennen aan de nieuwe schoenen, ook omdat ze flexibeler en lichter zijn dan uw normale maatschoenen.

Controle

Indien de cliënt na twee weken nog niet gewend is aan de huisschoenen dan is het verstandig om contact op te nemen met Rameau Voetzorg en Schoenmode voor een extra controle. Indien er drukplekjes of andere huidbeschadigingen optreden dan moet de cliënt zo snel mogelijk terugkomen. Met name bij diabetici is dit van groot belang. Aan deze controles en eventuele aanpassingen en reparaties zijn geen kosten verbonden.

Mochten de schoenen goed bevallen en verloopt alles naar wens, dan adviseren wij de cliënt om jaarlijks de schoenen te laten controleren op pasvorm, functionaliteit en draagcomfort. Aan deze jaarlijkse controle zijn geen kosten verbonden. Mocht de controle aanleiding geven tot een reparatie, dan worden hiervoor de gebruikelijke reparatiekosten in rekening gebracht.

Reparaties

Het spreekt voor zich dat regelmatig onderhoud bijdraagt aan een ruimere levensduur van de schoenen. Toch kan in de loop van de tijd een reparatie noodzakelijk zijn. De garantie met betrekking tot de pasvorm bedraagt drie maanden. De garantie op het materiaal bedraagt zes maanden. Mocht de cliënt de schoenen ter reparatie aanbieden, dan kan men hiervoor telefonisch contact opnemen. Waar mogelijk repareren wij de schoenen terwijl men wacht. Ons streven is om alle reparaties na maximaal twee dagen te hebben uitgevoerd.

Keurmerk, service en garantie

Rameau Voetzorg en Schoenmode is in het bezit van het branchekeurmerk van de SEMH, dit is de Stichting Erkenningsregeling Medische Hulpmiddelen, een onafhankelijke stichting die in onderling overleg met patiëntenorganisaties, artsen, zorgverzekeraars en zorgverleners de kwaliteitseisen vaststelt waaraan aanbieders van medische hulpmiddelen moeten voldoen. Jaarlijks worden erkende bedrijven getoetst op deze eisen, en ontvangen zij bij goedkeuring de erkenning.

Rameau Voetzorg en Schoenmode maakt tevens onderdeel uit van de brancheorganisatie NVOS. In onderling overleg met de zorgverzekeraars heeft de NVOS afspraken gemaakt aangaande de garantietermijnen. De garantie met betrekking tot de pasvorm van uw nieuwe orthopedische huisschoenen bedraagt drie maanden. De garantie op het materiaal bedraagt zes maanden.

Klachten

Orthopedische maatschoenen worden door Rameau Voetzorg en Schoenmode met de grootst mogelijke zorg gemaakt. Toch kan het zijn dat zich een probleem voordoet. Wij nodigen u in een dergelijke situatie uit om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als SEMH erkend bedrijf beschikken wij over een klachtenprotocol. Wanneer een klacht niet wordt opgelost, dan kan de klachten commissie van de brancheorganisatie NVOS worden ingeschakeld. Wanneer de cliënt zich niet kan vinden in de uitspraak van deze commissie, dan kan hij een beroep instellen bij de onafhankelijke geschillencommissie van de SEMH.

Vergoeding, eigen risico en eigen bijdrage

Voor de voorwaarden met betrekking tot de vergoedingsmogelijkheden, het eigen risico en de hoogte van de eigen bijdrage verwijzen wij u graag naar de Zorgverzekeraars pagina op onze site.

Rameau doorzoeken

Gebruik onderstaand formulier om onze pagina's te doorzoeken. U wordt doorverwezen naar een pagina met resultaten.

Rameau Voetzorg & Schoenmode

9.2
gebaseerd op 8 beoordelingen

R

10 - Rianne

18-05-2019
Het is Rameau gelukt! Na jaren zoeken naar schoenen die mijn gevoelige voeten accepteren en mij weer bijna pijnvrij laten lopen, kwam ik terecht bij Rameau. Meneer Rameau luisterde rustig en aandachtig naar mijn verhaal, mijn wensen en gaf ook advies bij het maken van de juiste keuze materialen en modellen. Ze hebben veel geduld en lossen kleine probleempjes moeiteloos op. Durf te vragen!
Totaal score
Beschrijf uw ervaring in een regel Zeer klantvriendelijk
Beschrijf uw ervaring Het is Rameau gelukt! Na jaren zoeken naar schoenen die mijn gevoelige voeten accepteren en mij weer bijna pijnvrij laten lopen, kwam ik terecht bij Rameau. Meneer Rameau luisterde rustig en aandachtig naar mijn verhaal, mijn wensen en gaf ook advies bij het maken van de juiste keuze materialen en modellen. Ze hebben veel geduld en lossen kleine probleempjes moeiteloos op. Durf te vragen!
Aanbevelen? Ja
Hoe ervaart u het telefonisch contact met Rameau?
Hoe bent u bij uw bezoek aan Rameau ontvangen?
Vond de afspraak op de geplande tijd plaats?
Heeft de behandelaar voldoende tijd voor u genomen?
Hoe heeft u de bejegening door de behandelaar ervaren?
Voelde u zich gehoord door de behandelaar?
Bent u voldoen geïnformeerd over de effectiviteit van het product dan wel de behandeling?
Hoe ervaart u de effectiviteit van het product dan wel de behandeling?
Heeft u voldoende uitleg en advies gekregen over het product dan wel de behandeling?
Voldoet het product dan wel de behandeling aan wat u er kwalitatief van verwacht?
Is het product binnen de overeengekomen levertijd geleverd?
Heeft u nog verbeterpunten of tips? Prima zo!

M

9 - Marita

05-05-2019
Ik wordt altijd erg vriendelijk ontvangen en men neemt erg veel tijd voor mij.
Mijn ideeën zijn soms wel eens erg afwijkend van “normal” en daar heeft Rameau (Roel) helemaal geen problem mee.
Ze vinden het leuk, dat mensen hun eigen mening hebben.
Het werk is ook top en top.

Echt mensen die verstand en liefde in het vak hebben.
Nooit een verkeerd woord en altijd behulpzaam en vriendelijk.
Totaal score
Beschrijf uw ervaring in een regel Altijd erg vriendelijk ontvangen en goed personeel Rameau!!
Beschrijf uw ervaring Ik wordt altijd erg vriendelijk ontvangen en men neemt erg veel tijd voor mij. Mijn ideeën zijn soms wel eens erg afwijkend van “normal” en daar heeft Rameau (Roel) helemaal geen problem mee. Ze vinden het leuk, dat mensen hun eigen mening hebben. Het werk is ook top en top. Echt mensen die verstand en liefde in het vak hebben. Nooit een verkeerd woord en altijd behulpzaam en vriendelijk.
Aanbevelen? Ja
Hoe ervaart u het telefonisch contact met Rameau?
Hoe bent u bij uw bezoek aan Rameau ontvangen?
Vond de afspraak op de geplande tijd plaats?
Heeft de behandelaar voldoende tijd voor u genomen?
Hoe heeft u de bejegening door de behandelaar ervaren?
Voelde u zich gehoord door de behandelaar?
Bent u voldoen geïnformeerd over de effectiviteit van het product dan wel de behandeling?
Hoe ervaart u de effectiviteit van het product dan wel de behandeling?
Heeft u voldoende uitleg en advies gekregen over het product dan wel de behandeling?
Voldoet het product dan wel de behandeling aan wat u er kwalitatief van verwacht?
Is het product binnen de overeengekomen levertijd geleverd?
Heeft u nog verbeterpunten of tips? Tel. contact: Muziek klein beetje zachter. Misschien “schoenen” moderner, zo als ‘jongeren’ volwasse

A

9 - A

14-03-2019
4 sterren: goede service, goed behandeld
Aanbevelen? Ja
Totaal score
Beschrijf uw ervaring 4 sterren: goede service, goed behandeld
Beschrijf uw ervaring in een regel Confectieschoenen|Orthopedische voetbedden

R

9 - Remco

08-03-2019
Rameau is een mooi familie bedrijf met een warm welkom en een goed advies.
Aanbevelen? Ja
Totaal score
Beschrijf uw ervaring Rameau is een mooi familie bedrijf met een warm welkom en een goed advies.
Beschrijf uw ervaring in een regel 4 sterren: goede service, goed behandeld

M

9 - Max

08-03-2019
Vriendelijke medewerkers, en snelle service, ze doen vaak ook nog net even iets meer, zoals schoenen poetsen, dat maakt het af, verder erg klantgericht, en voel me er gewoon welkom, en serieus genomen.
Aanbevelen? Ja
Totaal score
Beschrijf uw ervaring Vriendelijke medewerkers, en snelle service, ze doen vaak ook nog net even iets meer, zoals schoenen poetsen, dat maakt het af, verder erg klantgericht, en voel me er gewoon welkom, en serieus genomen.
Beschrijf uw ervaring in een regel 4 sterren: goede service, goed behandeld

S

10 - Sarina

08-03-2019
Goede snelle service en zeer kundig in het vak! Voor mijn steunzolen en goede schoenen kom ik al jaren hier.
Aanbevelen? Ja
Totaal score
Beschrijf uw ervaring Goede snelle service en zeer kundig in het vak! Voor mijn steunzolen en goede schoenen kom ik al jaren hier.
Beschrijf uw ervaring in een regel 5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

D

9 - Dorie de Waal

21-05-2019
Ik kom al heel veel jaren bij Rameau al toen ze nog in de Stationsstraat zaten. Je hebt altijd een zelfde aanspreekpunt dus die ken je van haver tot gort en hij kent mij en wat nog belangrijker is mijn voeten. En wensen. Hij weet bij mij moet je niet aankomen met een paar saaie schoenen. Ze weten in de werkplaats dan ook altijd als ik weer nieuwe schoenen krijg. Dan staat er weer iets specials op het programma.
Prima bedrijf en uitstekend personeel. Ik kom dan ook vanuit Meppel naar Sneek al kost me dat al mijn taxipunten.
Totaal score
Beschrijf uw ervaring in een regel Mijn ervaring is uitstekend. Dit kan gewoon niet beter.
Beschrijf uw ervaring Ik kom al heel veel jaren bij Rameau al toen ze nog in de Stationsstraat zaten. Je hebt altijd een zelfde aanspreekpunt dus die ken je van haver tot gort en hij kent mij en wat nog belangrijker is mijn voeten. En wensen. Hij weet bij mij moet je niet aankomen met een paar saaie schoenen. Ze weten in de werkplaats dan ook altijd als ik weer nieuwe schoenen krijg. Dan staat er weer iets specials op het programma. Prima bedrijf en uitstekend personeel. Ik kom dan ook vanuit Meppel naar Sneek al kost me dat al mijn taxipunten.
Aanbevelen? Ja
Hoe ervaart u het telefonisch contact met Rameau?
Hoe bent u bij uw bezoek aan Rameau ontvangen?
Vond de afspraak op de geplande tijd plaats?
Heeft de behandelaar voldoende tijd voor u genomen?
Hoe heeft u de bejegening door de behandelaar ervaren?
Voelde u zich gehoord door de behandelaar?
Bent u voldoen geïnformeerd over de effectiviteit van het product dan wel de behandeling?
Hoe ervaart u de effectiviteit van het product dan wel de behandeling?
Heeft u voldoende uitleg en advies gekregen over het product dan wel de behandeling?
Voldoet het product dan wel de behandeling aan wat u er kwalitatief van verwacht?
Is het product binnen de overeengekomen levertijd geleverd?
Heeft u nog verbeterpunten of tips? Zelfs de grootste kniesoor zou blij worden bij zo'n bedrijf

H

9 - Hendrik

17-03-2019
Vanaf mijn tweede levensjaar tot nu (ik ben nu 19 jaar)
is al mijn orthopedisch schoeisel mogelijk gemaakt door het hele team vakmensen dat bij Rameau werkt.
Roel is al die jaren mijn vaste aanspreekpunt geweest.
Ik krijg goede adviezen en ben ook altijd zeer tevreden met het eindresultaat.
De service en de kwaliteit zijn uitstekend















Aanbevelen? Ja
Totaal score
Beschrijf uw ervaring Vanaf mijn tweede levensjaar tot nu (ik ben nu 19 jaar) is al mijn orthopedisch schoeisel mogelijk gemaakt door het hele team vakmensen dat bij Rameau werkt. Roel is al die jaren mijn vaste aanspreekpunt geweest. Ik krijg goede adviezen en ben ook altijd zeer tevreden met het eindresultaat. De service en de kwaliteit zijn uitstekend
Beschrijf uw ervaring in een regel 4 sterren: goede service, goed behandeld